e-Faktury

Funkcjonalność eFaktur/korekt pozwala na wysyłanie nabywcom faktur i korekt sprzedaży drogą elektroniczną w postaci PDF. W programie istnieją dwa tryby, z które mogą służyć do wysyłki tych dokumentów:
- serwer STMP
- lokalny Outlook
Dzięki tej funkcjonalności użytkownik nie traci czasu na zapisywanie dokumentu w swoim komputerze i tworzenie nowej wiadomości do nabywcy. Wystarczy, że w systemie NAV konkretnemu nadawcy przypisze jego adres mailowy (lub kilka adresów). Wysłanie dokumentu odbywa się z poziomu zaksięgowanego dokumentu i trwa kilka sekund. Dzięki funkcji „Wyślij PDF” – uruchamiany jest mechanizm, który wysyła dokument do nabywcy
(na określone w kartotece nabywcy adresy e-mail) i informuje o tym użytkownika za pomocą komunikatu (w przypadku kiedy korzystamy z programu Outlook – otwiera się okno z wiadomością gotową do wysłania przez użytkownika). Nabywca otrzymuje wiadomość o określonej treści oraz dokument w formacie PDF jako załącznik do wiadomości.